PROCEDURA POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO DO ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO I GRUPY PRZEDSZKOLNEJ w roku szkolnym 2025/2026 zgodna
z zarządzeniem nr 7.2025 Wójta Gminy Rawa Mazowiecka
z dnia 29 stycznia 2025r.
1. Podstawą przyjęcia do oddziału przedszkolnego dziecka urodzonego w 2019 roku jest DEKLARACJA KONTYNUACJI EDUKACJI, W ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM lub WNIOSEK O PRZYJĘCIE DZIECKA DO ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO.
2. Do oddziału przedszkolnego przyjmowane są dzieci urodzone w roku 2019, w stosunku do których powstał obowiązek realizacji przygotowania przedszkolnego. Dziecko w wieku 6 lat realizuje roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne. Do oddziału przedszkolnego mogą również zostać zapisane, za zgodą rodzica, dzieci urodzone w roku 2020.
3. W uzasadnionych przypadkach do oddziału przedszkolnego może uczęszczać dziecko, któremu z ważnych przyczyn odroczono rozpoczęcie spełniania obowiązku szkolnego, zgodnie z zapisem art. 14 ust.1a ustawy
o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 roku nr 256 poz. 2572 ze zmianami).
4. Do grupy przedszkolnej przyjmowane są dzieci urodzone w roku 2020, 2021 i 2022 na wniosek rodziców.
5. Rodzice (prawni opiekunowie) dzieci zamieszkałych poza Gminą Rawa Mazowiecka mogą ubiegać się o przyjęcie dziecka dopiero w postępowaniu uzupełniającym, które będzie prowadzone po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli placówki będą dysponowały wolnymi miejscami.
6. Rekrutacja odbywa się w dwóch etapach.
Kryteria pierwszego etapu (ustawowe):
1. Wielodzietność rodziny dziecka – dokument potwierdzający – oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata. (10 pkt.)
2. Niepełnosprawność dziecka – dokument potwierdzający – orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r.
o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. (10 pkt.)
3. Niepełnosprawność jednego z rodziców dziecka – dokument potwierdzający – orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. (10 pkt.)
4. Niepełnosprawność obojga rodziców dziecka – dokument potwierdzający – orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. (10 pkt.)
5. Niepełnosprawność rodzeństwa dziecka – dokument potwierdzający – orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. (10 pkt.)
6. Samotne wychowywanie dziecka w rodzinie – dokument potwierdzający – prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem. (10 pkt.)
7. Objęcie dziecka pieczą zastępczą – dokument potwierdzający – dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej. (10 pkt.)
– Wszystkie dokumenty, o których mowa są składane w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu
z dokumentu oraz oświadczenia rodziców.
– Oświadczenia składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia
w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”.
– W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub nadal dysponowaniem wolnymi miejscami prowadzony drugi etap postępowania rekrutacyjnego.
– W drugim etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę kryteria uzgodnione z organem prowadzącym, z uwzględnieniem zapewnienia jak najpełniejszej realizacji potrzeb dziecka i jego rodziny.
Kryteria drugiego etapu rekrutacyjnego (samorządowe) są następujące:
1. Dziecko, którego rodzeństwo kontynuuje edukację w szkole – dokument potwierdzający – dane potwierdza dyrektor szkoły. (15 pkt.)
2. Dziecko, którego oboje rodzice (prawni opiekunowie) pracują zawodowo lub studiują w trybie dziennym – dokument potwierdzający – zaświadczenie z zakładu pracy obojga rodziców (prawnych opiekunów) lub zaświadczenie z uczelni. (10 pkt.)
3. Dziecko, którego rodzice/rodzic, (prawni opiekunowie/prawny opiekun) poszukują pracy – oświadczenie rodziców. (10 pkt.)
4. Dziecko, którego rodzice (prawni opiekunowie) preferują nauczanie w mniejszej szkole – prośba rodzica z uzasadnieniem. (10 pkt.)
Terminy przyjęć do oddziału przedszkolnego przy SP w Boguszycach
DEKLARACJĘ o kontynuacji wychowania przedszkolnego będą przyjmowane w terminie do 28 lutego 2025 roku. Niezłożenie deklaracji w tym terminie przez rodzica (opiekuna prawnego) dziecka uczęszczającego do oddziału przedszkolnego w roku szkolnym 2024/2025 jest jednoznaczne z rezygnacją z miejsca w dotychczasowej placówce od dnia 1 września 2025 roku.
Harmonogram rekrutacji:
Lp. |
Rodzaj czynności |
Termin w postępowaniu rekrutacyjnym |
Termin rekrutacji uzupełniającej |
|
1. |
Składanie deklaracji o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2023/2024 |
do 28 lutego 2025r. |
nie dotyczy |
|
2. |
Składanie wniosków wraz z załącznikami |
03–14 marca 2025 r. |
06 – 20maja 2025 r. |
|
3. |
Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do oddziału przedszkolnego i dokumentów potwierdzających spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym, w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności, o których mowa w art. 150 ust. 7 ustawy - Prawo oświatowe |
od 17 marca do 07 kwietnia 2025 r. |
07 - 21 maja 2025r. |
|
4. |
Podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych |
do 10 kwietnia 2025 r. |
do 22 maja 2025 r. |
|
5. |
Pisemne potwierdzenie woli zapisu dziecka do oddziału przedszkolnego, do którego dziecko zostało zakwalifikowane |
11 -18 kwietnia 2025 r. |
do 30 maja 2025 r. |
|
6. |
Podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych |
do 30 kwietnia 2025r. |
do 07 czerwca 2025r. |
|
7. |
Składanie wniosków o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia dziecka |
do 09 maja 2025r. |
do 10 czerwca 2025r. |
|
8. |
Przygotowanie i wydanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej uzasadnienia odmowy przyjęcia dziecka |
do 16 maja 2025r. |
do 12 czerwca 2025r. |
|
9. |
Złożenie do dyrektora odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej wyrażonego w pisemnym uzasadnieniu odmowy przyjęcia dziecka |
do 23 maja 2025r. |
do 16 czerwca 2025r. |
|
10. |
Rozstrzygnięcie przez dyrektora odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej wyrażonego w pisemnym uzasadnieniu odmowy przyjęcia dziecka |
do 30 maja 2025r. |
do 20 czerwca 2025r. |
|
11. |
Opublikowanie wykazu wolnych miejsc |
do 03 czerwca 2025r. |
do 21 czerwca 2025r. |
|
1. Rodzic dziecka, które nie zostało zakwalifikowane do przyjęcia, może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie odmowy przyjęcia dziecka do oddziału przedszkolnego i pierwszej klasy w terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.
2. Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wpłynięcia wniosku rodzica.
3. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
4. Rodzic dziecka może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie
od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
5. Odwołania bez uzasadnienia, w tym najniższej liczby punktów, która uprawnia do przyjęcia, oraz liczby punktów, którą kandydat uzyskał
w postępowaniu rekrutacyjnym nie będą rozpatrywane.
6. Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.
7. Na dyrektora szkoły służy skarga do sądu administracyjnego.
Dane osobowe – zasady postępowania z danymi osobowymi
1. Dane osobowe kandydatów są gromadzone i przetwarzane zgodnie
z obowiązującymi przepisami prawa o ochronie danych osobowych.
2. Administratorem danych jest szkoła, tworząca zbiory danych o kandydatach.
3. Dane osobowe kandydatów zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego
są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym uczeń korzysta
z zajęć wychowania przedszkolnego i uczęszcza do szkoły.
4. Dane osobowe kandydatów nieprzyjętych zgromadzone w celach postępowania rekrutacyjnego są przechowywane w szkole przez okres roku, chyba, że na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym wyrokiem.
Zadania Komisji rekrutacyjnej
- Określenie zasad przeprowadzania rekrutacji.
- Określenie zadań komisji w sprawie prowadzenia rekrutacji na wolne miejsca w oddziale przedszkolnym.
- Stworzenie procedury postępowania rekrutacyjnego.
- Ustalenie wyników naboru i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych.
- Przeprowadzenie w przypadku wolnych miejsc II etapu rekrutacji według harmonogramu.
- Ustalenie i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych, na podstawie oświadczeń woli rodziców.
- Listy, o których mowa w pkt. 3 i 4 - harmonogram rekrutacji, podaje się do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie w widocznym miejscu
w siedzibie szkoły (Tablica informacyjna ). Listy zawierają imiona
i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej, najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia oraz podpis przewodniczącego komisji rekrutacyjnej. - Sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego.
Postanowienia końcowe
1. Procedura jest dostępna w szkole w sekretariacie szkoły.
2. Procedura wchodzi w życie z dniem podpisania.
Dokumenty do pobrania:
Wniosek o przyjęcie dziecka do grupy przedszkolnej (3,4,5 lat) przy SP w Boguszycach
Wniosek o przyjęcie dziecka do oddziału przedszkolnego (6 lat)
Deklaracja kontynuacji wychowania przedszkolnego 2025/2026
Deklaracja kontynuacji wychowania przedszkolnego w oddziale 2025/2026
{file179198}
Oświadczenie o miejscu zamieszkania