Zarządzenie Nr 3.2025

Dyrektora Szkoły Podstawowej w Boguszycach 

z dnia 23 stycznia 2025 roku 

w sprawie powołania Komisji rekrutacyjnej na rok szkolny 2025/2026

 

Podstawa prawna: 

- Ustawa o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. (Dz. U. z 2015 r., poz. 2156 ze zmianami), 

- Rozporządzenie MEN z dnia 2 listopada 2015 r. w sprawie sposobu przeliczania na punkty poszczególnych kryteriów uwzględnianych w postepowaniu rekrutacyjnym, składu i szczegółowych zadań komisji … (Dz.U. z 2015 r. poz. 1942)

§ 1
Powołanie komisji

1. Powołanie Komisji Rekrutacyjnej.

2. Celem działania Komisji Rekrutacyjnej jest przeprowadzenie postępowania rekrutacyjnego do Szkoły Podstawowej/Oddziału Przedszkolnego  w Boguszycach na rok szkolny 2025/2026.

§ 2
Skład Komisji

Dyrektor Szkoły Podstawowej w Boguszycach powołuje Komisję Rekrutacyjną w składzie: 

Olga Kobierska - przewodnicząca 

Joanna Lewandowska – z-ca przewodniczącej

Katarzyna Zglińska – członek

Monika Czarnecka - Chmiel - członek

§ 3
Zadania

1. Do zadań komisji rekrutacyjnej należy: 

- ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego, w szczególności z zachowaniem obowiązujących zasad rekrutacji

- przygotowanie oraz podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i listy kandydatów niezakwalifikowanych 

- przygotowanie oraz podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych 

- sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego 

- możliwość weryfikacji danych zawartych w dostarczonych wnioskach 

- sporządzenie w przewidzianym w przepisach prawa terminie uzasadnień odmów przyjęcia kandydatów, których rodzice o to wystąpili 

- niezwłoczne udzielanie Dyrektorowi szkoły wszelkich wyjaśnień, w szczególności w odniesieniu do kandydatów, których rodzice wnieśli odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej 

- dbanie o przetwarzanie danych osobowych kandydatów w trakcie całego procesu rekrutacji, z poszanowaniem zapisów ustawy o systemie oświaty oraz ustawy o ochronie danych osobowych 

2. Do zadań Przewodniczącego Komisji Rekrutacyjnej należy w szczególności:

- określenie szczegółowego trybu i terminów pracy Komisji Rekrutacyjnej

- organizacja i kierowanie pracami Komisji Rekrutacyjnej

- nadzór nad prowadzeniem dokumentacji prac Komisji Rekrutacyjnej 

- kierowanie żądań przedstawienia przez rodziców dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w dostarczonych wnioskach oraz określenie wiążących ich terminów dostarczenia tych dokumentów 

- występowanie do wójta o potwierdzenie o potwierdzenie  wybranych okoliczności wskazanych w przedstawionym wniosku i dokumentach 

3. Komisja Rekrutacyjna współpracuje z innymi komórkami szkoły, w tym w szczególności z sekretariatem, w zakresie gromadzenia dokumentów oraz kontaktu z rodzicami i kandydatami.

4. Komisja Rekrutacyjna może przyjąć wewnętrzny regulamin działania. Zapis &4 stosuje się odpowiednio

§ 4
Zasady pracy

1. Komisja Rekrutacyjna podejmuje decyzje większością głosów przy udziale co najmniej 2/3 pełnego składu Komisji. 

2. W przypadku, gdy Komisja nie jest w stanie wyłonić większości decydujący głos ma Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej. 

3. Protokół postępowania rekrutacyjnego podpisują wszyscy członkowie Komisji Rekrutacyjnej. 

4. Każdemu członkowi Komisji Rekrutacyjnej przysługuje prawo zgłoszenia do protokołu zdania odrębnego wraz z uzasadnieniem lub uwag.

§ 5
Bezstronność

1. Członkowie Komisji Rekrutacyjnej pracują w niej z zachowaniem zasad profesjonalizmu, rzetelności i bezstronności, zgodnie z obowiązującym w szkole Kodeksem etyki.

2. W przypadku, gdy praca w Komisji Rekrutacyjnej rodzi lub może rodzić ryzyko niezachowania zasad, o których mowa w ust. 1 lub powodować dla członka Komisji konflikt interesów (w szczególności w sytuacji, gdy postępowaniem rekrutacyjnym objęte jest dziecko członka Komisji Rekrutacyjnej lub dziecko członka jego bliskiej rodziny) osoba taka zobowiązana jest do zawieszenia swojej pracy w Komisji i niezwłocznego poinformowania o tym fakcie Dyrektora szkoły.

3. W przypadku, o którym mowa w ust. 3, Dyrektor szkoły niezwłocznie w trybie zarządzenia zmienia skład Komisji Rekrutacyjnej usuwając z niej członków, o których mowa w ust. 2, zastępując ich innymi osobami lub zmniejszając skład Komisji.

§ 6
Postępowanie uzupełniające

1. W przypadku, gdy w wyniku postępowania rekrutacyjnego nie wszystkie oferowane przez szkołę miejsca zostały obsadzone Komisja Rekrutacyjna prowadzi także postępowanie uzupełniające.

2. Zadania i zasady pracy Komisji Rekrutacyjnej w postępowaniu uzupełniającym są identyczne, jak w przypadku podstawowego postępowania rekrutacyjnego. 

3. Z postępowania uzupełniającego sporządza się odrębny protokół.

§ 7
Postanowienia końcowe
 

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Mariusz Muszyński

Dyrektor Szkoły Podstawowej w Boguszycach